Tržište polovnih automobila u Srbiji poslednjih godina vrti se u začaranom krugu jo-jo efekta. Ponuda očekivano prevazilazi potražnju, što potvrđuje podatak da je od 73 odsto domaćinstva u Srbiji koja poseduju automobil, čak 52 odsto imalo vozilo starije od 15 godina. Vozači se trude da svoje ljubimce kupljene još u prošlom veku zamene bar upola mlađim modelima, tako da su najtraženiji automobili sa cenom između 3.000 i 5.000 evra. Srbi su i dalje najviše okrenuti “nemcima” zbog čega “golf II” star 20 i više godina drži cenu od 2.000 evra. Traženi su i dobro očuvani “japanci”, kao i manji modeli francuskih proizvođača. Automobili su globalno pojeftinili što se odrazilo i na cenu polovnjaka. Recimo, pre dve godine “fijat punto” s petoro vrata se prodavao za 5.000-6.000 evra, dok danas za 4.500 evra možete da kupite “stilo”. Takođe, cena “fijata seičento” je prepolovljena na 2.000 evra. U praksi, najtraženiji su najjeftiniji automobili, odnosno modeli čija je mesečna rata kredita manja od 100 evra.
Tržište polovnih automobila u Srbiji poslednjih godina vrti se u začaranom krugu jo-jo efekta.
Ponuda očekivano prevazilazi potražnju, što potvrđuje podatak da je od 73 odsto domaćinstva u Srbiji koja poseduju automobil, čak 52 odsto imalo vozilo starije od 15 godina.
Vozači se trude da svoje ljubimce kupljene još u prošlom veku zamene bar upola mlađim modelima, tako da su najtraženiji automobili sa cenom između 3.000 i 5.000 evra. Srbi su i dalje najviše okrenuti “nemcima” zbog čega “golf II” star 20 i više godina drži cenu od 2.000 evra. Traženi su i dobro očuvani “japanci”, kao i manji modeli francuskih proizvođača.
- Automobili su globalno pojeftinili što se odrazilo i na cenu polovnjaka. Recimo, pre dve godine “fijat punto” s petoro vrata se prodavao za 5.000-6.000 evra, dok danas za 4.500 evra možete da kupite “stilo”. Takođe, cena “fijata seičento” je prepolovljena na 2.000 evra. U praksi, najtraženiji su najjeftiniji automobili, odnosno modeli čija je mesečna rata kredita manja od 100 evra - izjavio je za “Blic” Vladimir Bugarski iz kompanije “BeoAfrika”.
U moru polovnjaka koji su preplavili srpske drumove svakako se izdvaja “italijanski golf”, odnosno “fijat stilo”, koji se proizvodio od 2001. do 2007. godine. “Stilo” su, naravno, “probili” taksisti za koje je karavanska verzija bila jeftin i pravi izbor. Među mladima je popularna verzija sa troja vrata, dok se porodični ljudi odlučuju za hedžbek.
- “Stilo” je brzo postao popularan među srpskim vozačima, pogotovo zbog praktično neuništivog dizel motora (1,9 JTD). Ima slučajeva da su ljudi bez “otvaranja” motora prešli i više od 400.000 kilometara. Takođe, održavanje “stila” je povoljno. Kompletan servis, posle kojeg ste mirni 100.000 kilometara, košta oko 30.000 dinara. Važna stvar vezana za “stilo” je i da se ne krade. Rezervni delovi su jeftini i nije “zanimljiv” lopovima - dodao je Vladimir Bugarski.
“Stilo” se pojavio 2001. kao naslednik modela “bravo” (troja vrata) i “bravo” (petoro vrata) ali, na žalost “Fijata”, u punom jeku popularnosti “folksvagen golfa III” (od 1997. do 2003. godine). Neupadljiv, i bez stila, počeo je da gubi trku s konkurencijom. Za nestanak “stila” kriv je i “Fijat” koji je često kasnio s pravovremenom ponudom agregata, pre svih dizelaša. Kasnije, tačnije 2007, “stilo” je zamenjen “bravom” koja se takođe nije proslavila.
Na placevima polovnih automobila kažu da se podjednako traže modeli sa benzinskim i dizel agregatima. Dizelaši su svakako skuplja varijanta, a “stilo” s oznakom 1,9 JTD nudi se u proseku sa pređenih 140.000-150.000 kilometara. “Fijat” je pionir u razvoju komon rejl tehnologije i 1,9-litarski JTD može da se pohvali dugačkim životom.
- Dizel “stilo” je i pored više startne cene isplativiji izbor. Ugradnja TNG uređaja u benzinac koštaće vas dodatnih 700-800 evra. Takođe, morate da izaberete dobrog i kvalitetnog majstora jer je sam proces komplikovan - kaže Bugarski, čija kompanija daje garanciju na motor od 20.000 kilometara ili godinu dana.